Karabük NFS Ajans

EMEKLİLERE YAPILAN AYRIMA TEPKİLER BÜYÜYOR

EMEKLİLERE YAPILAN AYRIMA TEPKİLER BÜYÜYOR
edito editor( karabuknfsajans@gmail.com )
10 Ekim 2023 - 18:58

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kabine toplantısı sonrası zam yerine sadece 5 bin TL’lik tek seferlik ödeme kararı emeklilerde büyük hayal kırıklığı yarattı. Erdoğan’ın “Emekli olup, fiilen çalışmaya devam eden emeklilerimizi bu düzenlemenin dışında bırakıyoruz” açıklaması ise hayal kırıklığını büyüttü. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın açıklamasının ardından Emekliye ödemelerde tarihte ilk kez çalışan/çalışmayan ayrımı yapıldığı ifade edilirken, kararın eşitlik ilkesine aykırı olduğu ve kayıt dışı çalışmayı teşvik ettiği ifade edildi.

Büyük bölümü yedi aydır zam almayan ve 7500 TL’lik aylığa layık görülen emekliler, çalışan ve çalışmayan olarak ikiye bölündü.

Türkiye Emekliler Derneği (TÜED) Karabük Şube Başkanı Celal Bulut ise yaptığı açıklamada, emeklilerin büyük hayal kırıklığı yaşadığını belirterek, ” Beklentilerimizi karşılamaktan uzak kalan bu uygulamanın, TBMM çatısı altında revize edilmesi ve sosyal devlete, demokrasiye yakışır bir şekilde, tarafların görüşleri de alınarak yeniden düzenlenmesi en büyük temennimizdir. TÜİK’in işgücü anketlerine göre emeklilerin yaklaşık yüzde 45’inin çalışmak zorunda kaldığını, devletin de emeklilerin çalışması için teşvikler verdiğini, emekliler arasında kayıt dışı çalışmanın yaygın olduğunu belirten Çelik, dünkü kararla kayıt dışılığın daha da artabileceğini Temmuz’da emekliye verilen %25, memura verilen %85 zam çalışan ile emeklilerin arasındaki maaş farkının 3-4 katına çıkması kelimelerle ifade edemeyecek kadar emekliyi üzmüş ve kırmıştır.

Bunun akabinde Genel merkezimizin ve şubelerimizin tepkileri, basın yayın kuruluşlarının tepkileri, 600 milletvekiline yazılan mektuplar, meclis tatilinde bölgelerine giden milletvekillerine emeklilerin tepkileri olmuştur.

Bunun neticesinde sayın İktidar, sayın Muhalefet, sayın Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığımız bu olayın düzeltileceğini, emeklilerin mağduriyetinin giderileceğini, bu işin meclis açılınca yani Ekim ayında düzeltileceği konusunda emeklilere söz verip beklentiye girmemize neden oldu.Birde Cumhuriyetin 100.yılında bu mağduriyetin giderileceğine inandık.

Son yapılan açıklamada emekliye 1 defaya mahsus 5000 TL verilmesi, bundan çalışan emeklinin yararlanamaması, dul ve yetimin tam alamayacağı emeklilerimizde büyük hayal kırıklığı yaratmıştır.
Bizler Türkiye’nin kalkınmasında alın teri olan, vatanına, milletine, bayrağına bağlı insanlarız. Bizde diğerleri gibi aynı markete, aynı fırına, aynı pazara gidiyoruz. Bir hak verilirken bir mağduriyet yaratılmaması için, mecliste çalışan emeklilere de, dul ve yetimlere de bu 5000 TL’nin tam olarak verilmesi temennimizdir.

Beklentilerimizi karşılamaktan uzak kalan bu uygulamanın, TBMM çatısı altında revize edilmesi ve sosyal devlete, demokrasiye yakışır bir şekilde, tarafların görüşleri de alınarak yeniden düzenlenmesi en büyük temennimizdir.Emeklilerin ahını almayın, duasını alın.”dedi

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.